skip to Main Content
Fitness

Åben
for tilmelding

Nu kan du endelig gå til fitness igen! Kom og få gang i kroppen, når vi træner i A-Fys’ udendørs fitnesscenter.

Du kan være med på holdet i de uger, hvor du går i skole. Det vil sige, at hvis du går i skole hver anden uge, så kan du være med om torsdagen i de uger.

UngSolrøds Fitnesshold foregår i samarbejde med A-fys og består af forskellige træningsformer med fokus på holdånd og at få pulsen op.

Savner du lidt energi i hverdagen? Så vær med på UngSolrøds Facebookside tirsdag, onsdag og torsdag morgen inden skoletid, når vi inviterer til morgentræning.

Træningsformer:

Boksetræning: Sjov og hård intervaltræning inspireret fra bokseverdenen. Der trænes kondition, styrke og udholdenhed vha. elementer kendt fra traditionel boksetræning. Der er dog ingen fysisk kontakt.

CrossWorkout er en kombination af klassisk styrkeløft og diverse styrke-, konditions- og gymnastikelementer. Timen er som udgangspunkt delt op i en A og en B-del, inklusiv opvarmning. På A-delen fokuseres der oftest på styrketræning eller tekniktræning af en eller flere øvelser. B-delen er typisk en kort til mellemlang intensiv workout, hvor bl.a. styrke, kondition og koordinering bliver udfordret. Der bliver brugt diverse vægte og redskaber samt egen kropsvægt som belastning.

Slyngetræning På denne time benyttes et unikt slyngesystem, hvor hele kroppen arbejdes igennem i funktionelle bevægemønstre med fokus på “core stabilitet”. Timen køres som intervaltime, hvor nærmest alle muskelgrupper trænes samtidig. Hermed opnås en markant øget efterforbrænding. Holdet er både egnet til dig, der ønsker et muskeltonet udseende samt til dig, der ønsker at tabe dig. Da der trænes med din egen kropsvægt, vil alle med en rimelig grundform kunne deltage.

HIIT Holdet for dig, der gerne vil træne hele kroppen igennem på en funktionel og effektiv måde. Der trænes i intervaller med fokus på puls og styrke for det optimale resultat. Den primære belastning på dette hold er egen kropsvægt, men der kan benyttes mindres redskaber som f.eks. håndvægte. Der trænes efter tid og ikke gentagelser, hvilket gør, at alle får mest muligt ud af træningen. Timen starter med en enkel opvarmning og afsluttes med udspænding. Kom og bliv udfordret og opnå de resultater, som du har ventet på!

HIRT – High Intensity Resistance Training Timen for dig, der ønsker et alternativ til styrketræningssalen. Der er fokus på styrke og puls sat sammen som en intervaltime. På denne time trænes der med vægtstænger og vægtskiver samt egen kropsvægt. Øvelsesudvalget er teknisk enkelt og består primært af “fler-leds øvelser”, hvor der trænes flere muskelgrupper på én gang for et optimalt træningsresultat og øget forbrænding. Timen starter med en enkel opvarmning og afsluttes med udspænding. Holdet henvender sig til dig, der gerne vil “booste” din nuværende form og tone din krop.

 

 

+Få rabat på fri træning med UngSolrød:

Som deltager på Ungsolrøds Fitnesshold får du rabat på et medlemskort til fri træning på alle maskinerne hos A-fys for 275 kroner (Normalpris 375). Det inkluderer individuel introduktion til maskinerne med fysioterapeut. Ungsolrød tilbyder derudover en ekstra fællesworkshop hvor hele holdet samles ved maskinerne sammen med en fysioterapeut, der kigger på, hvordan man udvikler sig bedst muligt med sin frie træning

 

 

Check alle vores aktive hold ud her:

Fitness

HipHop

Dykning

Yoga

×Close search
Search